RTIT2308
Jūlijā mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 2,5 %
2023. gada jūlijā, salīdzinot ar 2022. gada jūliju, mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 2,5 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 5,0 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 3,5 %, autodegvielas – palielinājās par 5,2 %.
Salīdzinot ar 2022. gada jūliju, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 6,4 %), metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 4,3 %) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 2,1 %). Apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 23,0 %), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 21,0 %) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 11,8 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, samazinājās par 1,6 %.
2023. gada jūlijā, salīdzinot ar jūniju, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,5 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 0,9 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 0,2 %, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 0,2 %.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 3,9 %) un mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 2,2 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 7,9 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 4,7 %).
2023. gada jūlijā, salīdzinot ar jūniju, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 0,7 %.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)
| 2023. g. jūlijs %, salīdzinot ar | |
2023. g. jūniju (sezonāli koriģēts) | 2022. g. jūliju (kalendāri koriģēts) | |
Pavisam mazumtirdzniecība | 99,5 | 97,5 |
mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm | 99,1 | 95,0 |
mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā | 99,8 | 96,5 |
mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces | 101,3 | 79,0 |
informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos | 95,3 | 92,3 |
mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība | 92,1 | 88,2 |
metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība | 100,9 | 104,3 |
kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība | 99,0 | 77,0 |
farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība | 100,3 | 98,8 |
kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība | 99,4 | 99,7 |
apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība | 103,9 | 102,1 |
mazumtirdzniecība stendos un tirgos | 100,6 | 98,7 |
mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos | 102,2 | 106,4 |
autodegvielas mazumtirdzniecība | 99,8 | 105,2 |
Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija no uzņēmumiem.
Atbilstoši apsekojuma metodoloģijai dati par uzņēmumu kopējo neto apgrozījumu iekļauj arī darījumus, kas veikti ārpus pamatdarbības nozares. Atsevišķos gadījumos šie darījumi (piem., vairumtirdzniecība) var būtiski ietekmēt apgrozījuma izmaiņas nozarē. Kopējā apgrozījumā atbilstoši uzņēmumu pamatdarbības nozarei iekļauti arī ieņēmumi no e-komercijas.
Mediju jautājumi:
Komunikācijas daļa
E-pasts: media@csp.gov.lv
Tālr.: +371 27880666
Papildu informācija par datiem:
Ieva Vanaga
Tirdzniecības un pakalpojumu statistikas daļa
E-pasts: Ieva.Vanaga@csp.gov.lv
Tālr.: +371 67366738
Ieteikt