Februārī mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 9,4 %
2022. gada februārī, salīdzinot ar 2021. gada februāri, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 9,4 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 0,9 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 22,7 %, autodegvielas – samazinājās par 0,3 %.
Salīdzinot ar 2021. gada februāri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (2,4 reizes), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 46,4 %) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 40,9 %). Apgrozījuma kritums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 11,7 %), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 7,7 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 5,5 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 20,2 %.
2022. gada februārī, salīdzinot ar janvāri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,1 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 0,2 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 0,6 %, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 1,3 %.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 19,5 %) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 3,4 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 11,9 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 4,4 %).
2022. gada februārī, salīdzinot ar janvāri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 1,6 %.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)
| 2022. g. februāris %, salīdzinot ar | |
2022. g. janvāri (sezonāli koriģēts) | 2021. g. februāri (kalendāri koriģēts) | |
Pavisam mazumtirdzniecība | 99,9 | 109,4 |
mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm | 99,8 | 100,9 |
mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā | 100,6 | 122,7 |
mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces | 99,9 | 146,4 |
informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos | 95,6 | 94,5 |
mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība | 98,0 | 88,3 |
metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība | 100,5 | 135,5 |
kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība | 88,1 | 140,9 |
farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība | 100,5 | 114,6 |
kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība | 99,7 | 112,1 |
apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība | 119,5 | 238,0 |
mazumtirdzniecība stendos un tirgos | 103,4 | 98,0 |
mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos | 100,5 | 92,3 |
autodegvielas mazumtirdzniecība | 98,7 | 99,7 |
Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija no uzņēmumiem.
Atbilstoši apsekojuma metodoloģijai dati par uzņēmumu kopējo neto apgrozījumu iekļauj arī darījumus, kas veikti ārpus pamatdarbības nozares. Atsevišķos gadījumos šie darījumi (piem., vairumtirdzniecība) var būtiski ietekmēt apgrozījuma izmaiņas nozarē. Kopējā apgrozījumā atbilstoši uzņēmumu pamatdarbības nozarei iekļauti arī ieņēmumi no e-komercijas.
Mediju jautājumi:
Komunikācijas daļa
E-pasts: media@csp.gov.lv
Tālr.: 27880666
Papildu informācija par datiem:
Matīss Žuravļevs
Tirdzniecības un pakalpojumu statistikas daļa
E-pasts: Matiss.Zuravlevs@csp.gov.lv
Tālr.: 67366664
Ieteikt